Stroj na peníze, Ivo Toman

Tato ani ne 70 stránková knížečka je věnovaná námitkám a jejich zvládáním. S námitky se nesetkáváme pouze při klasických obchodních schůzkách, kde se snažíme prodat naše výrobky či služby. Námitky se na nás sypou i z osobního života, a to třeba ve škole, na úřadě, na ulici, v rodině, kdekoliv. Proto doporučuji se na knížku nedívat pouze z pohledu obchodního, ale taky z čistě praktického osobního hlediska.

3-4 hodinky strávených pročtením si této knížky je výbornou investicí.

Stroj na peníze

Níže přidávám několik mých výpisků:

  • Základní rozdělení zákazníka: 1. ví více (chce se rozhodnout) nebo méně (chce pomoci) než já, 2. je zaměřený na lidi nebo na fakta.
  • Psychologií poptávky je vytvoření touhy po produktu. Lidé chtějí hlavně:
    1. kladné emoce,
    2. vyšší postavení,
    3, to, co mají ostatní,
    4. výhodné, „dobré“ obchody,
    5. přežít!
  • Vyplácí se dávat „úplatky“, lidé totiž nechtějí nejlepší výrobky, ale nejlepší vjemy.
  • Je dobré prodávat už od začátku ve velkém, v nejhorším pak ve výsledku můžeme prodat méně.
  • Když už musím ráno vstát z postele, tak ať za to někdo pořádně zaplatí!
  • Typy námitek:
    1. námitky = každý chce něco říct => důležité je s ním „vybírat zatáčku“ a ne se stavit naproti čelem
    2. obavy = projeví strach => uklidnit, ujistit
    3. tvrzení = srážka s blbcem => odejít
  • Mohu prohrát bitvu, ale vyhraji válku! Proto se nehádám, neříkám ne, nesoutěžím a nekritizuji.
  • Dobrého prodejce zákazník nepovažuje za prodejce, ale za důvěryhodnou osobu!
  • Jak zlepšit account management?
    1. dávat dárky („úplatky“)
    2. děkovné dopisy, letáky, noviny
    3. reklamace v čas a proaktivně
    4. e-maily
    5. telefonáty 2 dny po nákupu
    6. pár otázek na feedback a ocenit jeho námahu za vyplnění
  • Drobné dárky jsou lepší než slevy. Vytvoříme si jimi lepší vjemy + je to pro nás většinou levnější.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *