Tato ani ne 70 stránková knížečka je věnovaná námitkám a jejich zvládáním. S námitky se nesetkáváme pouze při klasických obchodních schůzkách, kde se snažíme prodat naše výrobky či služby. Námitky se na nás sypou i z osobního života, a to třeba ve škole, na úřadě, na ulici, v rodině, kdekoliv. Proto doporučuji se na knížku nedívat pouze z pohledu obchodního, ale taky z čistě praktického osobního hlediska.
3-4 hodinky strávených pročtením si této knížky je výbornou investicí.
Níže přidávám několik mých výpisků:
- Základní rozdělení zákazníka: 1. ví více (chce se rozhodnout) nebo méně (chce pomoci) než já, 2. je zaměřený na lidi nebo na fakta.
- Psychologií poptávky je vytvoření touhy po produktu. Lidé chtějí hlavně:
1. kladné emoce,
2. vyšší postavení,
3, to, co mají ostatní,
4. výhodné, „dobré“ obchody,
5. přežít! - Vyplácí se dávat „úplatky“, lidé totiž nechtějí nejlepší výrobky, ale nejlepší vjemy.
- Je dobré prodávat už od začátku ve velkém, v nejhorším pak ve výsledku můžeme prodat méně.
- „Když už musím ráno vstát z postele, tak ať za to někdo pořádně zaplatí!„
- Typy námitek:
1. námitky = každý chce něco říct => důležité je s ním „vybírat zatáčku“ a ne se stavit naproti čelem
2. obavy = projeví strach => uklidnit, ujistit
3. tvrzení = srážka s blbcem => odejít - Mohu prohrát bitvu, ale vyhraji válku! Proto se nehádám, neříkám ne, nesoutěžím a nekritizuji.
- Dobrého prodejce zákazník nepovažuje za prodejce, ale za důvěryhodnou osobu!
- Jak zlepšit account management?
1. dávat dárky („úplatky“)
2. děkovné dopisy, letáky, noviny
3. reklamace v čas a proaktivně
4. e-maily
5. telefonáty 2 dny po nákupu
6. pár otázek na feedback a ocenit jeho námahu za vyplnění - Drobné dárky jsou lepší než slevy. Vytvoříme si jimi lepší vjemy + je to pro nás většinou levnější.