Inspirace pro rozjezd podnikání, to je Starup za pakatel

Startup za pakatel od Chrise Guillebeaua, je velmi užitečnou knihou zaměřenou na mikropodnikání a rozjezd vlastního businessu, kterou bych doporučoval komukoliv, kdo se někdy chce živit sám a nespoléhat na někoho jiného.

Kniha se celkově dobře čte. Je propletena konkrétními příběhy a názornými ukázkami.

Startup za pakatel

Startup za pakatel

Níže přidávám své výpisky a konkrétní rady, které autor v knize uvádí:

  • Jednoduchá rovnice: vášeň nebo dovednost + užitečnost = úspěch.
  • K podnikání potřebujete:
    1. produkt nebo službu, 2. lidi, kteří jsou ochotni vám platit, 3. způsob, jak Vám budou platit.
  • Pokud jste dobří v jednom, jste pravděpodobně dobří i v něčem jiném. Důležitá je transformace dovedností (učitel může být třeba i dobrým prezentátorem). Přemýšlejte, jak své stávající znalosti použít v příbuzném oboru.
  • Když ulovíte rybu, můžete ji někomu prodat. Když ho načíte, jak se ryby loví, připravíte se o báječnou obchodní příležitost.“ Karel Marx => zákazník nejde do restaurace, aby si sám připravil večeři. Očekává ji od restaurace. Zákazníci n echtějí být součásti procesu. Toto platí pro OBCHD, ne pro hladové rybáře.
  • Odkud se berou nápady na podnikání?
    1. neefektivita trhu => něco nefunguje, jak chceme;
    2. nová technologie/příležitost => jako třeba chytré telefony, …;
    3. měnící se prostor => netradiční místo.
  • Brainstorming rozdělujeme do 2 kategorií: Nápady x Peníze.
    a) jak za nápad dostat zaplaceno?
    b) kolik lze za vlastní projekt nebo službu získat?
    c) existuje možnost, jak dostat zaplaceno více než 1x?
  • Hodnota = pomáhat lidem.
  • Nepojmenovávat vlastnosti produktu, ale jeho reálný přínos, který spojit s emocemi zákazníka.
  • Dělejte ze svých zákazníků hrdiny.
  • Je nebezpečné dívat se na svět od pracovního stolu.“ John Le Carré
  • Udělej si tabulku:
    Co je Tvá vášeň, dovednost a problém, který existuje + příležitost.
  • jak určit svou cílovou skupinu zákazníků?
    Tradiční způsob: věk, pohlaví, příjem, …
    Nový způsob: zájmy, vášeň, dovednosti, přesvědčení, hodnoty
  • Pošlete lidem krátký dotazník a ptejte se co si myslí o Tvém nápadu, zeptejte se, jestli by je to zajímalo, a nechte je hodnotit: líbi se mi to, je to zajímavé, to bychom měli dělat, to není pro mě.
  • Jak třídit nápady? Kritéria: účinek, úsilí, ziskovost, vize součet.
  • Plány jsou pouze dobrými úmysly, jestliže se okamžitě nezvrtnou do podoby tvrdé práce.
  • Realizujte 1.prodej co nejdříve to půjde. Otázka: „Jak můžu uskutečnit 1.prodej?“
  • Programové prohlášení vlastního podnikání se musí vměstnat maximálně do 140 znaků.
  • Dávat zákazníkům rybu ve správný čas. Potřebuje maratonec na 29.kilometru vodu nebo koblihu?
  • Rádi nakupujeme, ale nemáme rádi, když se nám prodává.
  • Správné obecentstvo + správný slib + správná doba = nabídka, která se nedá odmítnout
  • Přemýšlejme o hodnotě z pohledu zákazníka, ne nás.
  • Lákavá nabídka obsahuje: Fakta + záruka + nadstandardní plnění.
  • Říkej na všechny požadavky ano, neprioritizujme, alespoň ne ze začátku.
  • Jak dosáhnout zisku?
    1. cena na základě hodnoty, ne nákladů (říkat přínosy a ne vlastnosti);
    2.omezený rozptyl cen;
    3.nechte za stejnou věc zaplatit více než 1x.
  • Poskytujete-li služby => vymyslete na toto produkt
  • Poskytujete-li produkt => vymyslete na to službu
  • Neplýtvejte časem a nežijte život někoho jiného.

Jste šarlatánem, mučedníkem nebo pošťuchovačem? :)

20140131_191430

 

Další zdroje a inspiraci naleznete na: www.100startup.com

One thought on “Inspirace pro rozjezd podnikání, to je Starup za pakatel

  1. Pingback: Notre frère Ahmed ELBOUARI a été élu Président du Corps des Ingénieurs du Parti du Rassemblement National des Indépendants au cours de la réunion l’Assemblée Générale tenue le 14 mai 2017. Les travaux de cette Assemblée ont connu un riche d

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *