Úspěšní lidi jsou akční, něco pořád vymýšlejí, chodí do zájmových kroužků už od narození, zajímají se, ptají, zjišťují,… Jedním z nich byl a stále je i Tony Hsieh, ředitel největšího eshopu na obuv, Zappos. Už od mládí přemýšlel, jak mít dobré známky, ale moc se na ně nenadřít. Vždy se snažil efektivně využívat svůj čas. Doporučuje si dělat milníky v životě, pracovní bloky, protože daný rok se už nikdy nikomu nebude opakovat.
Zde jsou mé výpisky z jeho knihy:
- Inspiraci si nebojme brát z pokeru. Ptejme se i v businessu, jestli hrajeme u správného stolu? Můžeme suprově vést firmu firmu, ale když vyrábíme 7 prsté rukavice, neuspějete. Nikdy není pozdě přesednout si.
- PLUR hnutí – Peace, Love, Unity, Respect.
- Kašlete na networking v tradičním významu. Tvořte množství a hloubku přátel. Nejlepší spolupráce vstávají z náhody.
- Dělat z nakupování bot zážitek taky jde. = vracení do 60 dnů zdarma, poštovné zdarma, doba dodání garantováno do 4-5 dní, realita však 2-3 dny.
Budování brandu pomocí služeb zákazníkům. Místo dávat peníze do reklamy => dávat peníze do kvality služeb (zákazníci si pak o tom řeknou sami).
- doprava zdarma, i pro reklamace
- 5 bot si člověk nechá poslat, 4 pak vrátí (náklady do dopravy, místo marketingu)
- roční lhůta vrácení peněz
- 24/7 kontaktní centrum
- ne on-line nástroje (mailing, soc.sítě), ale 5 min. tel. hovor tvoří hlavní akviziční strategii (musí ovšem vytvořit z hovoru pozitivní asociace k brandu)
- být překvapivý pro zákazníky (letecká zásilka zdarma, ačkoliv si ji neobjednal)
- 24 hodinový sklad. Objednávka o půlnoci => v 8 ráno má boty
- nejdelší telefonát v historii byl 6 hodin, operátoři nemají pevné scénáře ani nedělají upsell, důvěřují totiž svým zaměstnancům, že používají zdravý rozum => vytvoří si vlastní emociální pouto
- pokud boty nemáme na skladě, operátor projde 3 obchody konkurence a doporučí jejich produkt. Cílem není vytěžit maximum, ale posílit důvěru.
- telefonát není na prodej, ale udržování vztahu, důvěry, udělat trvalý dojem
- zákazník si objednal i pizzu pozdě večer => do konce života se pak stal zákazníkem kupující boty
Jak nejlépe prezentovat před publikem? = Být ve flow.
- Buď zapálený.
- Vykládej osobní historky.
- Buď upřímný.
Odpovězte si 5x proč danou věc chcete => zjistíte, že se dostanete ke svému štěstí.
O štěstí:
Koncepce štěstí č.1
- pocit kontroly
- pocit pokroku
- pocit propojení
- vize/smysl
Koncepce štěstí č.2 Maslowa pyramida potřeb:
- Zákazník: správné zboží (naplnění očekávání) => doprava zdarma (tužby) => překvapíme dopravou do 2.dne (naplnění nevědomých potřeb)
- Zaměstnanec: peníze => uznání => smysl
- Investoři: synchronizace v záměru => synchronizace ve vztazích => odkaz
Koncepce štěstí č.3
Štěstí je konečným cílem každého z nás.
www.deliveringhappiness.org
Pingback: Blog 4/2015: Štěstí a spokojenost v podnikání | nastejnelodi.cz
Pingback: Blog 4/2015: Štěstí a spokojenost v podnikání | MTB GROUPMTB GROUP