Začátek mě nadchl. Postupně však mé nadšení opadalo. Uvědomil jsem si totiž, že kniha není určena pouze začínajícím podnikatelům, ale rovněž i uchazečům o zaměstnání a že autorky nejsou podnikatelkami, ale zaměstnanci, což je v některých pasážích dosti znát. Nicméně kniha nabízí široký rozhled na základní aspekty úspěšného prosazení se. Je to zajímavý rozcestník témat, kterým by se úspěšný člověk měl později hlouběji věnovat.
Pozitivně hodnotím hlavně to, že kniha postupuje směrem zevnitř ven, tedy z vlastní vize, schopností a poznání sebe sama. Velmi užitečná jsou konkrétní cvičení, které by si opravdu měl každý čtenář i plnit. Oživující jsou rovněž konkrétní případy z praxe. Dobře rovněž kvituji poslední část knihy věnované rozhovory se zajímavými osobnostmi.
Slabým místem knihy považuji hlavně to, že se celkem dosti vynechává hlavní a zásadní aspekt, jak se dostat úspěšně na trh, tedy se umět prodat. Prodej není sprosté slovo, ale nutnost. Mrzí mě, že tato kniha se tomuto tématu vůbec nevěnuje.
Nevýhodou je rovněž i to, že se kniha snaží pojmout řadu aspektů úspěchu a všechny tedy zmiňuje pouze okrajově, z rychlíku. Vytkl bych i všeobecně známé tvrzení, odrážky a definice, s kterými nelze nesouhlasit, ale zároveň čtenáře nikterak neobohacují.
Pokud přemýšlíš o startu své kariéry, tak Tě knížka může dobře navést na to, čemu se máš věnovat a co můžeš využít (až na prodej, doporučuji přečíst knížku Prodávat je lidské).Jako rozcestník pro začínajícího podnikatele či absolventa je to tedy fajn, tedy pokud si uvědomíš, že na sobě musíš dále makat.
2 zajímavé citáty z knihy:
„Nejlepší cesta, jak zjistit, komu můžeme důvěřovat, je jim důvěřovat.“ Ernest Hemingway.
„Vliv je jako spořící účet. Čím méně ho využíváme, tím více na něm máme.“ Andrew Young.
Pingback: Business tipy na červenec/ (Ne)úspěšnost start-upů. | MTB GROUPMTB GROUP