Moc expozice je změněna. Dříve mínění veřejnosti ovlivnilo 1 muzeum, pak 1 rádio, televize a několik stanic, dnes je zapotřebí mnohem více kanálů. O tom, jak vše zvládnout, je tato kniha.
Pár tipů, které mě z knihy zaujaly:
Pravidlo MAYA (Most Advanced Yet Acceptable)
- = nejmodernější, ale stále přijatelné, známé, ale nové. Moderní, ale přijatelné => toto má největší úspěch u veřejnosti
- příklady: Uber pro…, Romeo a Julie na potápějící se lodi = Titanic
- dobrý titulek je dostatečně povědomý
Opakováním dostáváme informaci do povědomí. Jako refrén u písní.
ABBA princip
- „Člověk není výtvorem okolností. Okolnosti jsou výtvorem člověka.“ Benjamin Disraeli
- „Lidstvo musí ukončit válku, nebo válka ukončí lidstvo.“
- „Neptejte se, co může vaše vlast udělat pro vás. Ptejte se, co vy můžete udělat pro svou vlast.“ J.F.Kennedy
Co je páteří proslovu, co se opakuje?
Proslov je jako hudba. Lidé jsou spokojenější, když podvědomě znají linii děje.
Většina „virálních“ šíření nejsou skutečně virální. Virálně se šíří pouze viry. Důležitější jsou klíčoví šiřitelé. Důležitá je otázka: Jaké je publikum mého publika?
Koeficient egoismu se po zapnutí PC zdvojnásobí.
Na veřejnosti chceme být zajímaví, v soukromí být pochopeni.
Dělat to, co ostatní, výrazný úspěch nepřinese. Správné je „trochu se mýlit“ ve správný čas.
Co lidé chtějí číst?
- na co klikají, likují, komentují a sdílejí
- co by chtěli a žádají v anketách
- co chtějí a neví o tom (iPhone)