Tato knížka s podtitulem „iLeadership pro novou generaci“ nás zavede do útrob a ústraní Jobsova života, dostává nás pod pokličku toho, jak vše opravdu bylo v Applu či dalších firmách, kde Steve působil. Ukazuje nejen jeho klady a úspěchy, kterých dosáhl a které jsme mohli navenek zaznamenat, ale také i jeho nezdary a přehmaty. Člověk se taktéž dozví, že Steve Jobs nebyl jen všemi milován a uznáván, naopak byl často za své výlevy zaměstnanci nenáviděn…
Mé poznámky:
- Dával enormní důraz na jednoduchost, za což je Jobs obdivován, ho stálo i spoustu prodělaných peněz a chybných rozhodnutí.
- „Tyran produktu“ nebo „Produktový car“ = Jobs. Demokratickým přístupem by neuspěl.
- S Jobsem jste mohli i nesouhlasit, ale museli jste věřit v jeho vize.
- Každého zaměstnance se zeptejte: „Co konkrétně přinášíš do firmy?„
- Být námořníkem, který poslouchá příkazy a organizuje se s dalšími loďmi nebo pirátem, který se snaží dosáhnout cíle, aniž by byl vázán na jiné? Jobs očekával od svých zaměstnanců, že budou piráty, nikdy nechtěl, aby jeho firma zkostnatěla jako námořnictvo.
- V budování firemní kultury mu pomáhaly kvartální výjezdní zasedání a mohutné oslavy úspěchů.
- Řada společností vlastně ani inovovat nechce, porušili by tím status quo. Proto řada zaměstnanců začíná podnikat.
- Steve Jobs byl hlavně výborný obchodník, který se nebál myslet ve velkém!
- Dávat zájem zákazníka nad profit společnosti = holistický (komplexní) přístup k produktu! Ptejte se: „Pomůže to zákazníkovi? Chtěl bych já osobně, aby měl produkt tuto vlastnost a použil bych to já?„
Odnáším si hlavně to, že Jobs byl obchodník, který změnil počítačový, mobilní trh, trh s hudbou a maloobchodem. Nebyl to ITák, ale prodejce!